کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب، آموزش، ایده ها، نکات
چکیده :

فهرست مطالب

به اشتراک بگذارید...

یوتیوب و آینده یوتیوب در ایران

آینده یوتیوب در ایران یک آینده بی نهایت درخشان هست همونطور که اگر دقت کنید متوجه میشید که تمام واینر ها ، بازیگران، اینفلوئنسرها و … همگی توی یوتیوب یک کانال برای خودشون دارن پس خود این داره نشون میده که چقدر میتونه تاثیر داشته باشه. مثلا یکی مثل سرنا امینی یا پریسا پوربلک که توی اینستاگرام فعالیت خودشونو شروع کردن و الان توی یوتیوب هم فعالیت دارن یا هر کدوم از خواننده ها که سرچ کنید گواه این صحبت هست که یوتیوب بازار عالی هست.

و حتما یادتون باشه همیشه پلت فرم های زیادی وجود داره و حتی گاهی فعالیت میکنن میان و میرن و بازار در تکاپو هست اما اونهایی که اول شروع میکنن یا زودتر جدی میگیرن کسانی هستند که برنده این پلتفرم خواهند بود.

یوتیوب یک شرکتی هست که یکبار با موتور جستجوی قدرتمندش به دنیا ثابت کرد که بهترین هست اما همین شرکت یک شبکه اجتماعی به اسم گوگل پلاس ساخت و نتونست خوب جلو ببره و دمش گرم که خیلی عالی اومد و در اون شبکه اجتماعی رو بست. اما حالا مجدد در راستای هدف خودش در کنار هوش مصنوعی عالی که ساخته و تجربه ای که داره از کاربر روی ویدئو داره کار میکنه و قطعا یوتیوب سایر شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تیک تاک و .. رو کنار خواهد زد.(البته به معنای حذف کامل نیست همشون کار میکنن ولی خب مثل قبل بازخورد عالی نخواهند داشت.)

چه کسانی میتوانند در یوتیوب فعالیت کنند

هر انسانی که بتونه جلو دوربین بشینه و صحبت کنه میتونه متخصص و شاغل باشه و میتونه هم نباشه. مثل هر نوع متخصصی یا کارمند یا حتی دانش آموزث که بتونه محتوای با موضوعات عامه پسند موضوعاتی که برای مردم عادی قابلیت فهم داشته باشه و جذاب باشه ، تولید محتوا کنه. قطعا محتوای هر نوع کسب و کاری یا هر نوع دسته بندی مخاطب خاص خودشو خواهد داشت.

مثلا شما یک راننده تاکسی هستید و هر روز با آدم ها و داستان های مختلفی برخورد دارید یا مثلا یک کارمند بیمه یا اداره مالیات هستید از موضوعات روزمره یا سوالاتی که بقیه هم از شما میپرسن یا هر نوع اطلاعاتی (نه با کلمات خیلی تخصصی ) تولید محتوا کنید و اطلاع رسانی انجام بدید.

تدریس در هر زمینه کاری ، خوانندگی ، تعمیرکاران ، نجاری و هر شغلی رو که دارید از مراحل کار فیلم بگیرید و توضیح بدید و صحبت کنید و اطلاعات در اختیار سایرین قرار بدید. مثلا دیده شده حتی کسی یک دیوار ساده رو رنگ کرده و آموزش داده تا 60 میلیون بازدید خورده و هر یک ملیون 4 هزار دلار باشه (ایرانیا تو حساب این طور چیزا خوبن و قطعا میدونید مبلغ بالایی هست).

یوتیوب به درد همه میخوره البته به سه شرط : اول اینکه باید صبور باشید، دوم اینکه پشتکار داشته باشید و کار رو ول نکنید و سوم استمرار داشته باشید و ناامید نشید.

بعد از استارت محتواگذاری و ساخت پیج و انتشار، ابتدای کار نیاز هست که حتما تبلیغات انجام دهید. بدین منظور میتوانید از سایر کانالهای دیگری که دارید مانند وبسایت وردپرسی یا شبکه های اجتماعی و … .در این راستا حتما نکات و مطالب و ایده ها و ابزارهای گفته شده در دسته دیجیتال مارکتینگ را بخوانید و استفاده کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای فعالیت توی یوتیوب چیا هست؟

دو نوع کانال داریم : پرسونال یعنی شخصی که شخص میاد جلو دوربین و توضیح میده و نوع دوم لیستی که کسی جلوی دوربین نمیاد. البته ترکیبی از هر دو هم ممکنه کسی بخواد اجرا کنه .

در کانال های پرسونال که شخص جلوی دوربین هست، نیاز هست که یک دوربین برای ضبط و سه پایه و نور و همچنین میکروفن داشته باشیم.این موارد در ابتدای کار با داشتن یک موبایل و در نور روز و همچنین گذاشتن موبایل در یک جای مناسب میتونه کار شما رو راه بندازه. کم کم بعد از پیشرفت کار میتونید از دوربین فیلم برداری و سافت باکس و سه پایه و … کار با کیفیت تر بسازید. هر چند کسی که میاد محتوای شما رو ببینه مطمئن باشید برای خود محتواست که فالو میکنه و مخاطب شما هست نه برای کیفیت صد در صدی پس زیاد سخت نگیرید.

نرم افزار یا اپلیکیشن های ادیت ویدئو یوتیوب

توی موبایل از اینشات ، کاینمستر ، کپ کات و .. برای ادیت ویدئو زیاد هستن میتونید نصب کنید و استفاده کنید، ترجیحا به این سه تا کار کنید چون هر کدوم یک سری امکانات خاص خودشونو دارن و مزیت هایی دارن که برای افکت و … دستتون بازتره و ویدئو جذاب تر از کار در میاد. برای ادیت عکس از canva و پیکس آرت میتونید استفاده کنید.

توی لپ تاب برای ادیت ویدئو از پریمیر و برای عکس از فتوشاپ استفاده کنید اما در کنار اینها فیلمورا و افترافکت و ایلستریتور و .. هم میتونه کار رو خیلی حرفه ای و در سطح بالا ایجاد کنه هر چند اصلا اجبار نیست و لزومی نداره.

نقد کردن درآمد از یوتیوب چطوری انجام میشه؟

بزرگترین عیب یوتیوب همین نقد کردن درآمدش هست چون ایران تحریم هست و خود یوتیوب هم فیلتر هست و حالا اگر حساب ارزی نداشته باشیم چه کاری باید انجام بدیم؟

سه راه وجود داره که درآمد یوتیوب خودتون رو نقد کنید :

  • استفاده از حساب دوستان و آشنایان خارج از ایران
  • مهاجرت دائم یا مسافرت موقتی برای بازکردن حساب بانکی و تایید آدرس
  • کمک گرفتن از شرکت های واسط

درآمد از یوتیوب واقعیه؟

چون توی ایران یوتیوب فیلتره و از سمت یوتیوب باز ایران تحریم هست اصلا واقعا کسی تونسته کسب درآمد کنه؟ به راحتی میتونید این موضوع رو از کسانی که مطمئنیم داخل ایران هستن و ازش درآمد دارن جستجو کنیم مثل سرنا امینی و پوربلک و محسن ایزی و …. قطعا اگر یوتیوب براشون سود نداشت توی همون اینستاگرام میموندن.

جالبه بدونید طبق آمار پنج هزار ایرانی ثبت نام کردن و 40 هزار هندی (کلا توی اینترنت و برنامه نویسی هندیا دو سه قدم جلوترن و البته جمعیتشون هم کم نیست.)

با شماره های ایرانی هم میشه از یوتیوب به درآمد رسید؟

الان حداقل با پنج هزار ایرانی با شماره تلفن های ایرانی خودشون توی یوتیوب ثبت نام کردن و دارن درآمد کسب میکنن. در کل شماره تلفن مهم نیست اما لوکیشن نباید ایران زده بشه. برای ایرانی ها بهترین لوکیشن ترکیه هست چون ترکیه ویزا لازم نداره و اگر یک روزی یوتیوب متوجه بشه ایران هستید و پیج شما رو ببنده میتونید عکس از پاسپورت بفرستید که من مقیم ترکیه هستم و برای بازدید خانواده به ترکیه اومدم ولی اگر لوکیشن کانادا و … باشه اینا کشورهایی هستن که ویزا لازم دارن و برای اثبات و برگشت پیج باید عکس از ویزا بفرستین برای یوتیوب.

همچنین زمانی که وارد سایت یوتیوب میشید باید با فیلتر شکن وارد بشید مثلا فیلترشکن nord با آیپی ثابت خوبه.

چطوری توی یوتیوب موفق بشیم؟ عوامل موفقیت چیا هست؟

مثلث موفقیت توی یوتیوب : 1- تحریک احساسات ، 2-متفاوت عمل کردن و خلاقیت 3- ایجاد یک حس خوب با مخاطب.

البته اینا برای همه شبکه های اجتماعی کاربرد داره و کلا کار شما باید تحریک کردن و درگیر کردن احساسات مخاطب خودتون باشه. تحریک پذیری میتونه مثل تحریک ترس ، طمع ، لذت غذا ، کنجکاوی ، نوستالژیک و … که باعث ارسال و دهان به دهان شدن بین کاربران بشه.

مورد دوم خلاقیت یا ایجاد تمایز هست .اگر دقت کنید کلی فود بلاگر و آشپز داریم اما هر کدومشون یک روش خاص خودشو داره مثل کسی که توی ظروف خیلی کوچولو که با انگشت هم نمیشه گرفت غذا درست میکنه یا یکی میاد توی دیگ یهو یک گاو رو میپزه. این باعث میشه هر روز یک نوع جدیدی از بلاگری برای آشپزی داشته باشیم در صورتیکه بی نهایت الان هم وجود دارن.

مورد سوم : ایجاد حس و ارتباط خوب با خود کاربر و مخاطبان . مثل احترام به مخاطب یا پاسخ به کامنت ها و ارتباط مستقیم با خود مخاطب تاثیر خوبی خواهد داشت.

مراحل فعالیت توی یوتیوب – قبل ساخت کانال

قبل از شروع کانال باید استراتژی کانال خودمون رو مشخص کنیم و بدونیم چه ارزشی به مخاطب قراره منتقل بشه و چه هدفی در کانال دنبال بشه.

چهار سوال برای تعیین استراتژی در یوتیوب

  1. من کی هستم و چطوری میتونم این کی بودن رو به مخاطب القا کنم
  2. چه سودی برای مخاطب دارم و چی بهش اضافه میکنم
  3. تفاوت من با سایر رقبای من چیه
  4. هدف من از این کانال چیه و میخوام چیکار کنم؟ محصول بفروشم؟ رزومه بسازم؟ کسب درآمد کنم؟ ….

هرچقدر به این سوالات بتونید بیشتر و واضح تر پاسخ بدید راه خودتون در ادامه راحت تر خواهد بود و تضمین موفقیت بیشتر خواهد بود چون در آینده در تولید محتوا و رسالت و هدف خودتون گمراه نمیشید.

انتخاب موضوع برای یوتیوب

چالشی که خیلی ها رو درگیر خودش میکنه و ترس اولیه یا دودلی رو بیشتر برای همه رقم میزنه و باعث میشه شروع برای بعضی ها سخت تر باشه البته جای نگرانی نیست یکسری ایده برای شما ارائه میدیم شما هر کدوم که دیدید بیشتر خودتون دوست دارید و عاشق مطلب ساختن هستید انتخاب کنید . اینکه خودتون مخاطب اصلی خودتون باشید و با مطلبی که میسازید عشق کنید و لذت ببرید مهمترین مسئله هست چرا که در ادامه

  • اولا روزهای سختی هم وجود خواهد داشت که اگر مطلب رو دوست نداشته باشید ناامید میشید و کنار میزارید.
  • دوما راحت تر میتونید مخاطب خودتون رو درک کنید و در ادامه مسیر ویدئوهای بهتر بسازید.

ایده هایی که ارائه میشن رو باید اول بررسی کنید و انتخاب کنید بعد وارد یوتیوب بشید و رقبای خودتون رو پیدا کنید ببینید آیا خلاقیت شما و شخصیت و روحیه شما برای ساخت ویدئو قابل رقابت با بقیه هست یا نه.

50 ایده های یوتیوب

  1. آموزش درآمدزایی
  2. حکایت فارسی
  3. معرفی فیلم و سریال
  4. فکت فیلم / سریال ترند
  5. چالش گروهی پسر و دختر
  6. اخبار سیاسی
  7. مصاحبه
  8. دفاع شخصی و مبارزه
  9. تحلیل فیلم
  10. اخبار و حواشی سلبریتی ها
  11. آموزش زبان انگلیسی
  12. معرفی ماشین
  13. پزشکی
  14. لحظات خارق العاده
  15. توسعه فردی / لایف استایل
  16. ری اکت گیم
  17. مقایسه محصولات غذایی
  18. مینی چت
  19. انیمیشن ممنوعه
  20. ویدئو های انگیزشی
  21. ری اکت فوتبال
  22. دانستی
  23. داستان جنایی
  24. مشکلات زناشویی
  25. بررسی و معرفی خودرو
  26. اخبار یوتیوب فارسی
  27. انرژی مثبت
  28. دانستنی های مذهبی
  29. فکت سریال ایرانی
  30. مینی چت
  31. ری اکت
  32. فالگیری
  33. روانشناسی
  34. بی تی اس و کی پاپ
  35. فن پیج یوتیوب فارسی
  36. ساخت وسایل
  37. کارواش
  38. قدم زدن در طبیعت
  39. بستن کراوات
  40. قالیشویی
  41. مجسمه سازی
  42. تایم لپس
  43. آهنگری
  44. ای اس ام آر
  45. زندگی روستایی
  46. ساخت وسایل گیمیگ
  47. بازسازی
  48. آموزش آشپزی
  49. تعمیرات لوازم خانگی
  50. بازسازی خانه

بخش های مهم یوتیوب

ثبت نام در یوتیوب

اول از همه باید یک ایمیل داشته باشید که بتونید توی یوتیوب ثبت نام کنید. میتونید برید از گوگل سرچ کنید gmail و یک حساب کاربری جی میل برای خودتون بسازید، این حساب جی میل لوکیشن و .. مهم نیست و با شماره موبایل ایرانی قابل ساختن هست.

بعد از ساخت جی میل، با همون جیمیل در یوتیوب ثبت نام کنید و بعد با گزینه sign in وارد پنل کاربری شوید، لوکیشن حتما درست باشه (مثلا ترکیه ، ایران نباشه) و بعد زبان هم میتونید فارسی کنید مشکلی نیست.

گزینه های بالا میتونید فارسی کنید، من به ترتیب کاراییشون رو میگم.

منوی اول ایجاد کانال جدید هست

purchases and membership خرید و عضویت هست که همون نسخه پولی یوتیوب که دیگه براتون ادز نشون نده و یک سری امکانات وی آی پی.

youtube studio – استودیوی یوتیوب مربوط به داشبور کانال یوتیوب هست.

switch account  – اگر عضویت دیگه ای دارین با یکی ایمیل دیگه میتونید تغییر بدید چون مثل اینستاگرام گاهی بعضی افراد چند کانال یوتیوب دارن و چند حساب و عضویت.

sign out – خروج از اکانتهای یوتیوب

appearance : device theme – تم اکانت شخصی شماست گاهی افراد به نور سفید حساسیت دارن صفحه و بک گراند تیره میکنن که دیداری بهتری داشته باشه.

زبان و لوکیشن هم مشخصه : زبان میتونید انگلیسی یا فارسی باشه ، لوکیشن هم مکان مستقر بودن شما رو نشون میده که نباید ایران باشه.

ساخت کانال جدید در یوتیوب

روی منوی اول ایجاد کانال کلیک کنید و یک اسم انتخاب کنید و تصویر یا لوگو بزنید و دکمه create –  ایجاد را کلیک کنید و یک کانال یوتیوب بسازید.

پنج قسمت اصلی کانال یوتیوب

  • home – داشبورد
  • videos –  همه ویدئوهای آپلودی بر اساس تاریخ انتشار
  • playlist – لیست های پخش – پوشه بندی کانال یوتیوب
  • channels – کانال هایی که با ما مرتبط هست
  • about – درباره کانال یا توضیحات یا مثل بایو تو اینستاگرام

چطوری عنوان خوب برای ویدئوی یوتیوب بنویسیم؟

یکی از مهمترین دلیل جذب کاربر و مخاطب انتخاب عنوان یا تایتل جذاب برای ویدئو هست. هر شخص غیر از کاور با عنوان متوجه میشه ویدئوی شما در مورد چی هست و سمتش جذب میشه تا ویدئو رو ببینه و در نهایت کانال شما رو سابسکرایب کنه.

شما از پیشنهادات خود کانال یوتیوب میتونید کمک بگیرید که چی بیشتر داره سرچ میشه مثل عکس زیر. یا سرچ گوگل هر چقدر که تایپ کنید پیشنهادات براتون ارائه میده و شما میتونید استفاده کنید.

 

جذب کاربر در کانال یوتیوب

در کانال های یوتیوب بعد از ساخت حتما باید توی چهار مورد خیلی خوب کار بشه که بتونه کاربر رو جذب کنه این چهار مورد شامل :

  • دیسکریپشن یا همون درباره ما هست اینکه کی هستید و چی قراره بگید و توضیحی از کانال خودتون
  • آیکون کانال : عکس کاملا واضح و خوب از خودتون یا لوگو یا چیزی که تو ذهن بمونه
  • چنل آرت : بنر بالای پیج
  • عنوان کانال یا همون اسم کانال هست

یک سری نکات هم هست که خیلی به هویت بصری کانال شما کمک میکنه مثلا اگر که روی پلی لیست های خودتون خوب کار کنید مثلا یک کانال موبایل اومده بر اساس قیمت موبایل ها پلی لیست درست کرده مثلا موبایل های کمتر از 5 میلیون تومان و موبایلهای بین 5 تا 10 و … پس کسی که میخواد بیاد این کانال رو ببینه فقط همون پلی لیست مورد نظرشو چک کنه براش خیلی راحت تره و مخاطب صد در صد شما میشه.

یک مورد دیگه هم میتونه دادن یک ترتیب مناسب باشه مثلا یک رنگ یا ترکیب رنگی اختصاصی داشته باشید و از همون ترکیب برای کاورهای پست ها ، آیکون ، چنل آرت و…. بسازید.

و نکته دیگه هم قبل انتشار ویدئو ، یک تیزر کوتاه بسازید و زمان انتشار معرفی کنید و در قسمت ویدئو کوتاه یوتیوب بزارید و کاربر رو سمت خودتون بکشید تا منتظر انتشار محتوای شما باشند.

طول ویدئوهامون توی یوتیوب چقدر باید باشه؟

اگر به زبان فارسی دارید محتوا میسازید چون مردم ایران یا کلا آدم های امروزی آدم های خسته ای هستند و تا آخر محتوا رو نگاه نمیکنن بهترین حالت اینه که ویدئو هاتون کمتر از 6 دقیقه باشن و اینم در نظر بگیرید که ویدئوهایی وایرال میشن که حداقل نصف اون رو کاربرا دیده باشن یعنی حدود 50 درصد که میانگین اونها میشه 3 دقیقه و معمولا اشخاص این حد رو نگاه میکنن.

قدیما گفته میشد که ویدئوهای کمتر از 8 دقیقه اصلا گوگل بهش درآمد نمیده این برای چندین آپدیت قبل بوده نه الان . چون الان ویدئوی شما حتی سی ثانیه هم باشه اولش یک تبلیغ داده میشه و اون تبلیغ درآمدش رو میتونه بده.

چه زمانی مناسب انتشار ویدئوی یوتیوب هست؟

در ابتدای آغاز کانال یوتیوب بر اساس دوتا پارامتر میتونید انتشار بدید بعد که کمی از افراد جذب کردید بر اساس تجربه کاربری خودتون میتونید ویدئو منتشر کنید.

پارامتر اول اینه برید پیج های رقبای خودتون ، رقیب های بزرگتر که خوب جواب گرفتن و ببینید چه زمان هایی ویدئو منتشر میکنن.حالا اگر رقیبی ندارید یا رقیب شما خیلی بالا نیست کانالشون بهترین کار پارامتر دوم هست . پارامتر دوم اینه بر اساس کاربری و مخاطب خودتون تصمیم بگیرید مثلا

  • برای خانم ها ساعت 11 تا 13 ظهر بهترین تایم هست چون معمولا این تایم سرشون خلوت تره ومیان توی یوتیوب.
  • اگر کاربرای شما دانش آموز هستند بهترین تایمشون از 6عصر تا 10 شب هست چون قبل و بعدش درگیر درس و کلاس هستند.
  • اگر کاربر شما کارمند هست ساعت 10 شب به بعد بهترین تایمه چون تا بیان خونه و کمی خستگی بگیرن و به سایر کارها برسن ده شب میشه و بعدش میان توی یوتیوب.

تا حدی اینطوری حدس بزنی و منتشر کنید و بعد بر اساس رفتار کاربر و کمی که از پیج بگذره میتونید زمان مناسب خودتون رو پیدا کنید.

74 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف های ما زودتر از هم باخبر شوید..

مطالب مرتبط