پولسازی و کسب درآمد آنلاین با وب سایت شخصی

پولسازی و کسب درآمد آنلاین با سایت شخصی
چکیده :
وقتی اسم کسب درآمد آنلاین میشه معمولا یا کارهای هنری توی ذهن همه میاد یا کسب و کارهای آنلاین. خوبی کسب و کارهای آنلاین اینه اصلا نیاز نیست به یک کشور خاص یا زمان و مکان خاصی تعلق داشته باشیم و این اولین اولویت کسب و کارهای آنلاین هست. حالا توی این مقاله میخواهیم کسب درآمد آنلاین با وبسایت شخصی بررسی کنیم و ببینیم چه مزایایی داره و در کل چقدر میتونه سود داشته باشه یا اصلا اونقدر ارزش داره انجام بدیم یا نه؟

فهرست مطالب

به اشتراک بگذارید...

وقتی اسم کسب درآمد در منزل میاد معمولا یا کارهای هنری توی ذهن همه میاد یا کسب و کارهای آنلاین. خوبی کسب و کارهای آنلاین اینه اصلا نیاز نیست به یک کشور خاص یا زمان و مکان خاصی تعلق داشته باشیم و این اولین اولویت کسب و کارهای آنلاین هست. حالا توی این مقاله میخواهیم کسب درآمد سایت شخصی بررسی کنیم و ببینیم چه مزایایی داره و در کل چقدر میتونه سود داشته باشه یا اصلا اونقدر ارزش داره انجام بدیم یا نه؟

فایل صوتی همین مطلب

مزایای داشتن وب سایت شخصی

دوتا کاری که میشه روی سایت شخصی انجام داد: اول اینه که یک برندسازی از خودمون کنیم یعنی یک نام و آوازه ای از خود به جای بگذارید مثل یک رزومه از کارهای قبل و اهداف بعد (در ادامه میگم که چه مطالبی میتونید توی وبسایت شخصی خودتون بزارین). و دوم اینکه از بخش بلاگ سایت استفاده کنید و یک وبلاگ شخصی با نظرات و عقاید خودتون داشته باشید.

در کل وب سایت شخصی شما یک راه عالی برای ایجاد برند شخصی و ایجاد جایگاهی آنلاین برای خود شماست. من خودم هم یک وب سایت شخصی داره به اسم nedazare.ir یعنی واقعا هرچقدر از انتشار مطلب داخل این سایت بگم که چقدر لذت بخش هست کم گفتم. حالا اگر این وب سایت شخصی برای یک شخص مثل خود شما انجام بشه بدون شک ساده ترین ایده وب سایت قابل اجراست.

چه به دنبال شغل باشید، چه راه اندازی یک کسب و کار یا فروش یک محصول یا خدمات به صورت آنلاین، یک وب سایت شخصی به شما کمک می کند تا اعتبار خود را ایجاد کنید و حضور آنلاین خود را شکل دهید.

بر اساس گزارش های مجله فوربس، از میان تمام ابزارهای برندسازی موجود، 56 درصد از مدیران استخدام بیشتر تحت تاثیر وبسایت شخصی فرد قرار میگیرند اما فقط 7 درصد از افراد وبسایت شخصی دارند.

تاثیر وبسایت شخصی برای فریلنسر ها و متخصصان

یک وبسایت شخصی میتواند به شخص کمک کند تا مشتریان بهتری پیدا کنند و مشتریان احتمالی را متقاعد کند که کار را به آنها بسپارند. قرار دادن نمونه کارها، رزومه کاری و تحصیلی و اطلاعات دقیق تری که داخل وب سایت خود قرار می دهید میتواند مدیران و کارفرمایان را قانع کند و اطمینان دهد تا کار را به شما بسپارند.

البته شبکه اجتماعی مانند لینکدین هم تاثیر بسیار زیادی در پیدا کردن کار یا پروژه دارد و تمامی موارد بالا را میتوانید در لینکدین خود قرار دهید. اما بزرگترین مشکل این شبکه اجتماعی آنست که به دلیل آنکه حتما باید لاگین باشید تا بتوانید صفحات را ببینید در جستجوهای گوگل نمایش داده نمیشوید. یعنی هیچ گونه ورودی و معرفی از سمت گوگل نخواهید داشت.

در صورتیکه این امر ساخت و نگه داری وب سایت شخصی برای هر فرد میتواند دلهره آور باشد. بخصوص در امر محتواگذاری در وب سایت ممکن است دچار سردرگمی شوید. اولین نکته را بدانید که هر آنچه که برای معرفی خود در یک ملاقات از خود میخواهید به یک فرد دیگر توضیح دهید مانند سال و رشته تحصیلی و زمان فارغ التحصیلی تا علایق و کلاسهایی که گذرانده اید و مدارکی که دریافت کرده اید را به همراه یک عکس خوب در صفحه اصلی قرار دهید.

بخش وبلاگ سایت شخصی

معمولا افرادی که وبسایت شخصی ایجاد می کنند، از بخش وبلاگ وبسایت خود برای ایجاد رهبری فکری و دنبال کنندگان خود استفاده می کنند. به این معنی که از مشاهدات خود یا حتی خواندن یک کتاب یا واقعه ای که امروزه رخ داده است ( وقایع ترند روز ) مشاهدات و نقدهای انحصاری خود را وارد  می کنند.

بنابراین میتوانید وبلاگی پیرامون موضوعاتی که به آنها علاقه دارید یا تجربه ی زیادی در آن دارید راه اندازی کنید. افرادی که وبلاگ نویسی را در اولویت قرار می دهند، 13 برابر احتمال بیشتری دارد که از نتایج مثبت داشتن وب سایت شخصی لذت ببرند. این نتایج مثبت میتواند در این سبک وب سایت شامل بازدید کنندگان وب سایت در ماه و درنهایت فروش یا دریافت پروژه و .. باشد.

بزرگترین شاخص و مزیت داشتن یک وب سایت شخصی آنست که، آزمایش موضوعات مختلف و ایده های کسب درآمد سایت شخصی آسان است.

به عنوان مثال برخی از افراد نکات عملی یا نکاتی که در اثر تجربه یا خواندن کتابها یا شرکت در اجلاس و سمینار ها و … بدست می آورند را در قالب نکات مفید در وبلاگ شخصی به اشتراک می گذارند. این افراد جامعه فعالی از خوانندگان را برای خود می سازند و از وبسایت خود برای فروش محصولات یا کتاب یا دوره های آموزشی خود استفاده می کنند.

وبلاگ نویسی همچنین به شما کمک می کند تا یک گروه خاص از افرادی که مانند شما فکر میکنند بسازید و در کنار این موضوع اعتماد افراد را جلب کنید.درنهایت یک لیست از ایمیل یا شماره همراه افراد بسازید و در زمان لازمه استفاده کنید.

بعد از ایجاد محتوای مناسب میتوانید به کسب درآمد سایت شخصی بپردازید در ادامه یک سری محتوایی که میتوانید استفاده کنید لیست شده.

چک لیست وب سایت شخصی

یک لیست از صفحات و محتوایی که میتوانید برای افزایش اعتبار کسب درآمد سایت شخصی خود وارد کنید در ادامه به شما پیشنهاد میشود. اول اینکه هر کدام میتواند یک صفحه کامل در وبسایت شخصی شما داشته باشد البته اگر محتوای زیاد و کاملی برای هر کدام میتوانید ارائه دهید . دوم اینکه میتوانید برخی از این موارد را در صفحه اصلی بکار ببرید.

  • درباره من (یک صفحه کامل از اطلاعات شخصی، تاریخچه تحصیلی و حرفه ای را با زبان ساده خود بنویسید. یعنی مثلا نام من ندا هست ساکن مشهد هستم و در زمینه طراحی و خدمات سایت مشغول به کارم و علایق من … می باشد.و …)
  • نمونه کارها ( گالری از پروژه ها، طراحی ها، نمونه کارهای شما یا نمونه نوشته هایتان)
  • وبلاگ یا مقالات ( مکانی برای نوشتن و انتشار مقالات و دست نویس یا دست نوشته ها ، نقد و نظرات ، کتابها و نظراتی از پادکستهایی که شنیده اید یا پکیج و سمینار هایی که شرکت کرده اید و … همچنین نظرات شخصی از ترندها و اتفاقات روز)
  • تماس با من (اطلاعات تماس مانند شماره تلفن یا ایمیل و فرم تماس جهت ارتباط با خود منتشر کنید)
  • سوابق تحصیلی (این سوابق را در کنار صفحه درباره من یا در صفحه اصلی شامل زمان شروع و رشته تحصیلی و دستاوردهای زمان دانشگاه یا حتی کلاس های زبان های متفاوت که رفته اید تا زمان فارغ التحصیلی و …)
  • سوابق حرفه ای ( اگر جایی کارآموز بوده اید یا مشغول به کار بوده اید تا به اکنون. حتی همه شرکت ها یا مکان هایی که شرکت کرده اید و کار میکنید تا به اکنون را منتشر کنید)
  • پروژه ها (اطلاعات بیشتر در مورد پروژه ها و کارهایی که در گذشته انجام داده اید. و همچنین هم اکنون در آن ها مشارکت دارید یا در حال اجراست )
  • علایق شخصی ( گاهی غیر از حرفه اصلی به هنر یا موسیقی یا سبکی که علاقه مند هستید و در زمان تفریح از آنها لذت میبرید میتوانید در قالب علایق خاص خود اطلاعات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.)
  • نظرات و بازخورد ها ( نظرات و بازخورد های مشتریان یا افرادی که با شما کارکرده اند را در این بخش منتشر کنید.)
  • خبرنامه ( در کنار اشتراک گذاری اطلاعات اگر میخواهید در آینده با مخاطبان خود در ارتباط باشید، امکان اشتراک گذاری در خبرنامه یا ارسال اخباررا در سایت فعال کنید. کافیست یک فرم دریافت ایمیل وارد کنید.)
  • ویدئوها و پادکست ها (گاهی افراد در سایت خود تنها مطالب را مانند متن و تصویر وارد نمیکنند و توان ضبط صوت یا ویدئو را دارند. اگر جزو این دسته هستید از گذاشتن این مدیا در سایت استفاده کنید تا در جستجو بیشتر دیده شوید.)
  • سوابق و دستاوردها ( صفحه ای که شامل دستاوردها ، جوایز، گواهینامه ها، و ترجمه های شما باشد را بسازید)
  • تجربیات مسافرتی ( تجربه مسافرت هم برای خود افراد لذت بخش هست هم برای کسانی که مانند داستان آنرا می شنوند. پس اگر سفری می روید در قالب یک داستان زیبا آنرا بازگو کنید و این حس خوب را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.)
  • تقویم یا رویداد ها ( اگر رویدادهای آینده یا تقویم مشخصی دارید، اطلاعات آنرا منتشر کنید. مانند شرکت در ایونتهای خاص)

به عنوان نکته پایانی، وبسایت شخصی شما باید نمایانگر شخصیت و هدف شما باشد. محتوایی را انتخاب کنید که با علایق و اهداف شما همخوانی دارند و به مخاطبان شما ارزشی بیافزاید.

فرصت های کسب درآمد سایت شخصی

وقتش رسید برسیم به قسمت جذاب کسب درآمد سایت شخصی.

در دنیای امروز، کسب درآمد آنلاین با وب سایت شخصی یکی از راه های محبوب برای کارآفرینان، نویسندگان، هنرمندان و حتی فردی که به اشتراک گذاری علایق و تخصص های خود علاقه دارد، تبدیل به یک منبع درآمد پایدار شده است. در ادامه 10 راهکار برای کسب درآمد سایت شخصی معرفی میکنیم.

1- تبلیغات آنلاین برای کسب درآمد سایت شخصی

همانطور که قبلا هم گفتیم شما میتونید یک بخش وبلاگ بسازید. کم کم کاربر وارد سایت خود کنید و بازدید کننده از طریق گوگل بگیرید. زمانیکه در وبلاگ شخصی خود بازدید کننده داشته باشید ، حالا میتوانید وبسایت خود را به سایتهایی که خدمات تبلیغات کلیکی  و بنرهای تبلیغ آنلاین ارائه می دهند معرفی و وصل کنید.

به عنوان مثال شرکتهای یکتانت و سنجاقک و .. از این قبیل سایتهای ایرانی و گوگل ادورز برای سایتهای خارجی هستند. شما اصطلاحا جایگاه سایت خود را به افراد اجاره میدهید تا آنها با انتشار بنر خود در سایت شما و نمایش به بازدید کننده شما هزینه ای را پرداخت کنند. هزینه آن بر اساس کلیک پرداخت می شود.

2- محصولات و خدمات دیجیتال

اگر شما مهارت هایی در زمینه های مختلفی دارید مانند نوشتن ، طراحی وبسایت، تصویرگری، تدوین ویدئو، گرافیک، زبان های مختلف یا هر مهارت دیگری دارید، میتوانید آنرا در قالب یک پی دی اف یا ویدئو یا هر محصولی تبدیل کنید و به فروش بگذارید. این پکیج یا محصولات برای کاربرانی که به دنبال یادگیری و توسعه مهارت های خود هستند جذابیت زیادی دارد.

3- عضویت و مشترکین پرداختی

برخی از صاحبان وب سایت شخصی بعد از مدتی که محتواگذاری می کنند و مخاطبان خود را جذب میکنند، یک سری اطلاعات و محتواها را منتشر میکنند اما نه به رایگان. شما میتوانید در وب سایت شخصی خود به صورت اختصاصی یک سری اطلاعات را تنها به اعضای سایت بفروشید.

در این صورت شما میتوانید محتوای انحصاری برای اعضای ویژه ارائه دهید. این اعضا با پرداخت یک مبلغ ماهیانه یا سالیانه به شما به محتوای اختصاصی و مزایای دیگر دسترسی دارند. این مزایای دیگر هر چیزی میتواند باشد که بنا به خلاقیت مدیر وب سایت میتواند قابل انجام باشد. این مدل کسب و کار به ویژه برای نویسندگان یا خالقان محتوا بسیار مناسب است.

4- مارکت پلیس شخصی

دی جی کالا و باسلام دو پلتفرم انتشار محصول فیزیکی، ژاکت و راست چین دو پلتفرم برای فروش قالب و افزونه و …. است. این مارکت ها یک سری احراز هویت و قوانین خاص خود را دارند برای ثبت نام و انتشار محصولات که برای همگان به راحتی قابل ارائه و انجام نیست و حوصله خود را میطلبد. این مشکل با داشتن یک وب سایت شخصی و ایجاد مارکت پلیس شخصی که فقط محصولات خود را با قوانین و شرایط خود آپلود و ارسال میکنید و مشکلات سایر مارکت ها را به همراه ندارید. البته بحث رقابت در مارکت های شخصی هم کمتر هست و فقط از شما و محصولات شما خرید میکنند.

5- مشارکت در برنامه های همکاری بازاریابی

یک نمونه از مشارکت در برنامه های بازاریابی همکاران، تبلیغ محصولات و بنرهای دیگران است که در گزینه اول گفته شد. نمونه دیگر آن آنست که مستقیما با خود صاحبان کسب و کار در ارتباط باشید. به این معنا که اگر شما به موسیقی علاقه مند هستید و محتوایی تولید میکنید که مخاطبان شما موسیقی دان یا دانش آموختگان موسیقی هستند ، میتوانید با کسانی که محصولاتشان ابزار و آلات موسیقی هست صحبت کنید و محصولات آنها را در سایت خود تبلیغ کنید.

نکته مهم اینجا آنست که گفته شد با صاحبان کسب و کار صحبت کنید اما گاها بعد از مدتی که در گوگل ظاهر میشوید خود صاحبان کسب و کار به شما پیشنهاد میدهند و نیاز به پیدا کردن افراد نیست. وقتی بیشتر دیده شوید خود افراد و صاحبان کسب و کار به سمت شما کشیده میشوند و درخواست جایگاه بنر میکنند.

6- درخواست حمایت مالی

برخی از افراد محتوایی که تولید میکنند آموزش مهارتی هست که خودشان دارند و از روی عشق و علاقه به کار خود محتواسازی میکنند. این افراد محصولی برای فروش نمیگذارند اما بی دریغ محتوا یا پی دی اف در سایت خود بارگزاری میکنند. اما در کنار سایت خود میتوانند یک لینک درخواست حمایت مالی یا donate در سایت خود میگذارند.

شما هم میتوانید محتوای ارزشمند بسازید و از مخاطبان خود بخواهید که درخواست حمایت مالی انجام دهند. همه درگاه های واسط مانند زرین پال و پی آی آر و … یک لینک اختصاصی به شما میدهند تا بتوانید هزینه را بدون ارسال شماره کارت دریافت کنید. تنها کافیست در وبسایت ثبت نام کنید و احراز هویت انجام دهید و لینک اختصاصی خود را دریافت کنید.

7- محصولات فیزیکی

محصولات فیزیکی خود به تنهایی میتواند یک فروشگاه آنلاین محصولات فیزیکی داشته باشد. اما اگر شما با وبلاگ نویسی مخاطبان خاص خود را پیدا کنید. مثلا به صنعت مد علاقه دارید و محصولات پوشاک میفروشید یک سری محتوا در این زمینه در وبلاگ شخصی خود منتشر کنید و بعد از پیدا کردن مخاطبان محصولات خود را در سایت به فروش بگذارید.

تفاوت آن با فروشگاه آنلاین آنست که شما با برند شخصی خود و نام خود محصول را به فروش می رسانید.  دریافت اعتماد به خود فرد راحت تر از جلب اعتماد به برند در اوایل کسب و کارهای کوچک است.

8- مشاوره و خدمات آنلاین کسب درآمد سایت شخصی

اگر شما در یک حوزه تخصصی مهارت دارید، میتوانید خدمات مشاوره آنلاین ارائه دهید.به عنوان مثال روانشاسان بعد از تولید محتوا و پیدا کردن کاربران خود می توانند وقت مشاوره بگذارند. این وقت مشاوره با یک فرم داخل سایت قابل درخواست است که بعد با تماس ویدئویی مثل گوگل میت یا تلفنی یا هر روش دیگری قابل اجراست.

این قابلیت برای مشاوران تجارت و بازاریابی تا مشاوره تخصصی در زمینه های مختلف میتواند اجرا شود.

9- انجام پروژه ها و کارهای مستقل

اگر مهارتهایی در زمینه های مختلفی دارید، میتوانید به عنوان یک فرد مستقل کار هایی برای دیگران انجام دهید و از آن به عنوان منبع درآمد استفاده کنید. مثلا سفارش تایپ در منزل بگیرید یا پروژه های گرافیکی یا طراحی سایت و همچنین حتی پروژه های حضوری. چرا که بعد از شناخته تر شدن و بررسی نمونه کار و رزومه شما به راحتی مشتریان با شما تماس میگیرند و میتوانید پروژه را دریافت و اجرا کنید.

پروژه ها و کارهای مستقل گفته شده میتواندبه عنوان یک کار در منزل مورد استفاده قرار گیرد یا به صورت حضوری انجام شود مانند پروژه های عمرانی یا معماری.

10- برگزاری وبینار ها و کلاس های آنلاین

تخصص های زیادی هستند که میتوان به عنوان وبینار یا کلاس آنلاین آموزش داد. اگر در حوزه خاصی میتوانید تدریس کنید یا کنفرانس دهید میتوانید وبینارها و کلاس های آموزشی آنلاین برگزار کنید و هزینه های شرکت در آنها را از شرکت کنندگان دریافت کنید.

شما در وبسایت خود میتوانید توضیحات کامل از کلاس خود قرار دهید سپس یک فرم برای درخواست ثبت نام در دوره آموزشی یا وبینار قرار دهید. افراد بعد از پر کردن فرم و ارجاع به بانک، هزینه را پرداخت می کنند. بعد برای مدیر سایت پیام ثبت سفارش ارسال می شود و میتوانید لینک و زمان برگزاری را برای آن فرد پیامک یا ایمیل کنید و معمولا بستر اجرای خود وبینار یا کلاس آموزشی بر ادوبی کانکت یا زوم اجرا کنید.

برای شروع کسب درآمد سایت شخصی به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

برای شروع کسب درآمد سایت شخصی ابتدا نیاز به یک هاست و دامنه دارید. دامنه نام سایت شماست که باید نام شخص باشد. میتوانید اختصاری یا نام کامل خود را وارد کنید.

سپس اگر تمایل دارید وب سایت شخصی برای خود داشته باشید میتوانید از متخصصین این کار  طراحی وب سایت آواتم برای طراحی سایت شخصی درخواست دهید تا وب سایت شما را بسازند. یا خودتان شروع به آموزش طراحی ساخت وب سایت با المنتور کنید و استارت بزنید.

در مرحله بعد نیاز دارید با مفهوم محتوانویسی یا محتواگذاری در وب سایت آشنا شوید. تا بتوانید مقاله یا پست منتشر کنید.

در مرحله آخر با مفهوم سئو (بهینه سازی سایت برای گوگل) آشنا شوید تا بتوانید کاربران را به وبسایت خود هدایت کنید و از گوگل برای معرفی شما به دیگران بهتره ببرید.

کلام آخر

کسب درآمد آنلاین با وبسایت شخصی نیازمند صبر، تعهد و کارکرد فراوان است. اما با تلاش مداوم و ارائه ارزش به مخاطبان خود، میتوانید به عنوان یک منبع درآمد پایدار و موفقیت در دنیای آنلاین دست یابید. پیشنهاد میشود در کنار حرفه خود روزانه با دو ساعت کار استارت بزنید و پس از شروع محتواگذاری در سایت بین سه تا شش ماه (بسته به زمینه کاری خود) به درآمد خواهید رسید. با روزی دو ساعت کار روی سایت خود کمتر از یک سال شغل دوم شما تبدیل به درآمد اول شما خواهد شد.

دسته بندی ها
آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف های ما زودتر از هم باخبر شوید..

مطالب مرتبط