حذف کش فرم بعد از رفرش شدن صفحه

چکیده :
کلمه ی Cache  به معنای نهان و پنهان کردن چیزی است. برای حذف کش فرم میتونید از قابلیت جدیدی که در html5 برای فرم ها اومده یعنی قراردادن autocomplete="off" داخل تگ فرم استفاده کنید.

فهرست مطالب

به اشتراک بگذارید...

ما امروز قصد داریم تا کمی درمورد حذف کش فرم بعد از رفرش شدن صفحه صحبت کنیم. در ابتدا کمی درمورد این کش صحبت کرده و سپس به ارائه راه حلی برای آن می پردازیم.

cache چیست ؟ حذف کش فرم به چه صورت است ؟

همانطور که میدانید خود کلمه ی Cache  به معنای نهان و پنهان کردن چیزی است.

cache فرم به قسمتی از آن گفته می شود که اطلاعات در آن ذخیره شده، و به صورتی است که ما نمیتوانیم آن را به طور مستقیم ببینیم و فقط کامپیوتر میتواند آن را دیده و از اطلاعات آن استفاده کند.

البته این نکته باید یادمان باشد که الگوریتم های کش بسیار پیچیده تر از توضیحی است که ما دادیم ، و ما در اصل اشاره ای به معنای کلی آن داشتیم.

در دنیا افرادی زیادی هستند که تمام عمر خود را صرف کش و الگوریتم های آن می کنند و همچنین نرم افزار ها و سخت افزار های زیادی در سراسر دنیا وجود دارن که برای این کار به وجود آمده و بار محاسبات را سبک می کنند.

 

حذف کش فرم از صفحه

فرم ها در حالت معمولی و پیش فرض زمانی که پر بشن با رفرش شدن صفحه موارد پر شده حذف نمیشن و برای حذف کش فرم گاهی نیاز هست که کلا فرم پاک بشه ( بخصوص وقتی از js استفاده شده و باید محاسبات انجام بده)

در این صورت میتونید از قابلیت جدیدی که در html5 برای فرم ها اومده استفاده کنید . برای این کار فقط کافیه داخل تگ فرم از autocomplete=”off” استفاده کنید.در این حالت با فرش صفحه کل فرم پاک میشه .

حالا اگر تمایل داشتین مثلا دو سه مورد از input ها با رفرش پاک نشن میتونید همون تگ input بهش کد زیر رو اضافه کنید تا بعد رفرش پاک نشه.

<input type=”email” name=”email” autocomplete=”on”>

امید واریم این مطلب مفید واقع شده باشید (شرکت طراحی سایت آواتم )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف های ما زودتر از هم باخبر شوید..

مطالب مرتبط