طراحی وبسایت با وردپرس قسمت دوم

طراحی وبسایت با وردپرس
چکیده :
در ادامه این مقاله به نحوه نصب وردپرس و ساخت وبسایت خواهیم پرداخت و برای اینکار نیاز است ابتدا آن را روی لوکال هاست راه اندازی کنیم . پس در این مقاله xampp را نصب کرده و به سراغ قسمت بعدی برای طراحی وبسایت با وردپرس می پردازیم

فهرست مطالب

به اشتراک بگذارید...

در مقاله قبلی که به نام نکاتی در مورد طراحی سایت با وردپرس کمی در مورد وردپرس ، طراحی وبسایت با وردپرس و موارد لازم برای ساخت یک وبسایت وردپرسی را گفتیم . در این مقاله قصد داریم تا به ادامه مطلب قبلی بپردازیم و بیشتر درمورد طراحی وبسایت با وردپرس بگیم . پس تا پایان مقاله با ما باشید.

طراحی سایت با وردپرس

در مقاله قبلی آخرین مطلبی که به آن اشاره شد دانلود وردپرس بود ، در ادامه به نحوه نصب وردپرس و ساخت وبسایت می پردازیم

نصب دستی وردپرس برای طراحی وبسایت با وردپرس

هنگامی که زمان نصب و بعد از آن طراحی وبسایت با وردپرس می رسد، کاربران تنها دو گزینه در اختیار دارند. این دو گزینه شامل موارد زیر می شود :

  1. نصب وردپرس روی لوکال هاست
  2.  نصب وردپرس روی سرور فعال

در این قسمت قصد داریم نصب وردپرس روی لوکال را پیش از همه بررسی کنیم، به این علت که همه ما نیاز داریم نصب سایت را روی محیط مجازی و تستی بررسی کنیم. پس بهترین راه آن است که به طور کامل آن را یاد داشته باشیم.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

لوکال هاست به معنای کامپیوتری می باشد که برنامه‌ای بر روی آن قابل اجرا می باشد . به شیوه ای ساده‌تر می‌توانیم بگوییم که لوکال هاست فضای سرور را در کامپیوتر شبیه سازی می‌کند، بدون نیاز به دسترسی به یک سرور گران قیمت و واقعی. در  این روش حتی در ابتدا نیازی به خرید هاست و دامنه  نیست و شما  می‌توانید این دو  را پس از اینکه سایت خود را راه اندازی کردید و خواستید آن را انتقال دهید، خریداری کنید.

xampp برای طراحی سایت با وردپرس

مرحله اول : دانلود و نصب xampp

بعد از دانلود کردن فایل نصبی XAMPP آن را باز کنید تا برنامه در حالت نصب قرار بگیرد . اگر در کامپیوتر خود آنتی ویروس دارید ممکن است پیغامی برای شما نمایش دهد که باید گزینه yes را انتخاب کنید.

با کلیک کردن روی گزینه yes صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما باز می شود.

طراحی سایت با وردپرس و زمپ

رای ادامه فقط لازم است بر روی دکمه Next کلیک کرده و در مرحله بعدی باید اجزاء برنامه برای نصب را انتخاب نمایید. برای اینکه وردپرس خود را روی لوکال هاست نصب کنید فقط نیاز دارید دو گزینه  MySQL و phpMyAdmin را داشته باشید، تیک این دو گزینه را فعال کنید.

به اجزای دیگر برنامه نیازی نداریم پس تیک گزینه‌های باقی مانده را بردارید کنید. در نهایت بر روی کلید Next کلیک کنید و در مرحله بعد می‌توانید پوشه‌ نصب نرم افزار را انتخاب کنید. بهتر است از پوشه پیش فرض استفاده نمایید و بدون تغییر به مرحله بعدی بروید و بر روی کلید Next کلیک کنید.

طراحی وبسایت با وردپرس نصب زمپ

بعد از تمام شدن این مرحله با این سوال مواجه خواهید شد که آیا قصد دارید Bitnami را هم نصب کنید؟ برای طراحی وبسایت با وردپرس نیاز به نصب آن ندارید پس فقط تیک این گزینه را غیرفعال کنید و بروید به مرحله بعد.

با کلیک بر روی کلید Next نرم افزار برای ساخت وبسایت شما با وردپرس آماده می باشد. ممکن است چند دقیقه نصب آن طول بکشد که جای نگرانی نیست . بعد از به پایان رسیدن نصب نرم افزار می توانید با استفاده از Control Panel و باز کردن آن، برنامه را اجرا کنید.

مرحله دوم : شروع کار با XAMPP و آزمایش سرور

برای شروع کار نیاز است  دو گزینه ApaMySQL و Apache را داخل کنترل پنل XAMPP فعال کنید . برای انجام این کار روی دکمه های Start  روبروی آن ها کلیک کنید. و بعد تصویری مشابه زیر را خواهید داشت که نشان دهنده فعال شدن این دو گزینه است.

طراحی وبسایت با وردپرس و نصب زمپ

مرحله سوم : افزودن فایل های وردپرس

در طراحی وبسایت با وردپرس بعد از استفاده از XAMPP  مرحله بعدی افزودن فایل های خود وردپرس است. برای این منظور نیاز است آخرین نسخه را از سایت wordpress.org دانلود کنید.

بعد از دانلود وردپرس و فایل‌های آن، در محیط ویندوز به مسیر نصب XAMPP بروید. از آن جهت که  مسیر پیش‌فرض نصب را تغییر نداده‌ایم پس باید به C://xampp بروید. در این پوشه به دنبال پوشه htdocs بگردید.

در این پوشه یک پوشه جدید برای سایت خود ایجاد کرده و پس از آن خواهید دید که نام این پوشه در لینک لوکال هاست‌ شما ظاهر خواهد شد . به عنوان مثال اگر نام پوشه را test انتخاب کنید با استفاده از لینک http://localhost/test به سایت خود دسترسی پیدا می کنید. بعد از ایجاد این پوشه باید فایل ZIP نصب وردپرس را در آن از حالت فشرده سازی خارج کرده یا آن را Extract کنید.

مرحله چهارم : ایجاد دیتابیس وردپرس

مرحله چهارم ایجاد یک دیتابیس برای وردپرس می باشد. چه بخواهید وردپرس را بر روی سرور نصب کنید و یا از لوکال استفاده کنید هیچ فرقی ندارد. به هر حال به دیتابیس نیاز دارید. برای ایجاد دیتابیس از Control Panel در  XAMPP، روبروی MySQL بر روی Admin کلیک کنید تا به محیط phpMyAdmin هدایت بشوید. و سپس برروی گزینه Databases  کلید کنید.

در مرحله بعدی باید یک نام برای دیتابیس وبسایتتان انتخاب کرده و این نام می‌تواند شامل هرچیزی باشد. فقط اسمی را انتخاب کنید که به راحتی  در ذهنتان بماند یا آن را در جایی یاد داشت کنید تا فراموش نشود. زیرا در مرحله بعدی طراحی وبسایت با وردپرس به آن نیاز خواهید داشت. سپس بر روی کلید Create کلیک کنید.

مرحله آخر : نصب وردپرس

زمانی که به آدرس لوکال وبسایت خود می‌روید مراحل معمولی نصب وردپرس را خواهید دید. تنها فرقی که بین این دو نصب  می باشد، اطلاعات مربوط به دیتابیس است. زمانی که به مرحله وارد کردن اطلاعات دیتابیس رسیدید باید اطلاعات زیر را وارد نمایید :

  1. نام دیتابیس: نام دیتابیسی که در phpMyAdmin ایجاد کرده‌ بودید را باید در این قسمت وارد کنید.
  2. Username: برای نام کاربری  خود باید root را وارد کنید.
  3. Password: این کادر را فعلا خالی بگذارید.

سایر مراحل مانند نصب وردپرس به شیوه ای ساده است . بعد از پایان مراحل نصب وبسایت شما روی لوکال هاست راه اندازی خواهد شد.

قالب برای طراحی وبسایت با وردپرس

طراحی وبسایت با وردپرس

زیبایی ظاهر یک سایت از فاکتور های تاثیر گذار در آن است . بعد از مرحله نصب وردپرس وقت آن رسیده است که قالبی مناسب برای طراحی وبسایت با وردپرس خود انتخاب کنید. همانطور که در مقاله قبل گفتیم CMS مثل وردپرس دارای آرشیوی از قالب‌ها و افزونه‌هاست که مورد پشتیبانی وردپرس قرار دارد، البته بعضی از آنها پولی و بعضی رایگان است.

برای نصب کردن یک قالب جدید باید  ابتدا به وردپرس لاگین کرده و سپس از داشبورد آن به مسیر Appearance – Themes بروید. در این جا با کلیک بر روی قسمت Add New می‌توانید قالبی جدید خود را به وردپرس اضافه نمایید.
یادتان باشد که ظاهر یک وبسایت معرف کسب و کار و شخص شما خواهد بود پس اگر به دنبال طراحی قالب‌های اختصاصی برای طراحی وبسایت وردپرس هستید می توانید به وبسایت ژاکت سر بزنید. اگر هم نیاز دارید قالب اختصاصی خود را سفارش دهید می توانید به سایت آواتم رفته و در آنجا از بین پلن های این سایت یکی را انتخاب کرده و بلافاصله به سفارش سایت خود بپردازید.

امید واریم این مقاله مفید بوده باشد (طراحی سایت آواتم)

 

 

 

 

 

6 پاسخ

  1. Hi there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share.
    Thank you! You can read similar text here:
    Dobry sklep

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف های ما زودتر از هم باخبر شوید..

مطالب مرتبط