سوالات یا مشکلات رایج در لاراول

چکیده :

فهرست مطالب

به اشتراک بگذارید...

گاهی اوقات پیش میاد که حتی یک مطلب رو تو برنامه نویسی با سرچ کردن حلش میکنیم البته گاهی خیلی زمان میبره به همین خاطر بهتره که یک جا نگه داری بشه و اینکه این مشکلات بخصوص توی لاراول بیشتره و پیداکردنش سخت تر. پس گاهی این موارد برای بار دوم که میخواهیم استفاده کنیم نیازه مجدد به منبعی که قبلا ازش کد رو پیدا کردیم ، بازیابی کنیم . قصد دارم طی چند سری پست چیزهایی که فکر میکنم به دردتون میخوره رو اینجا بیارم :

حذف خطای please fill out this field

عموما این خطا فقط مربوط به لاراول نیست تقریبا میشه گفت برای همه فرم ها در html در نظر گرفته شده . و این خطا از طریق validation نوشته شده درمرورگرهای کروم و موزیلا و … می باشد.

برای رفع این خطا که دیگه نمایش نده (چون گاهی بعضی از مشتریان دوست ندارن حتی یک کلمه بخصوص تو ایران سایت فارسی نباشه که البته قابل قبوله درخواستشون ) فقط کافیه به تگ فرم کلمه novalidate اضافه کنید . اینطوری برای لاراول یکبار فرم ارسال میشه و خطاها بررسی میشه و اگر خطایی شامل خالی بودن فیلدی که نیاز به پر شدن داره از طریق خود لاراول یا هر سیستم مدیریت محتوایی بررسی و ارسال مجدد میشه .

<form method=”post” novalidate>

نمایش متفاوت تاریخ ها – human diff

عموما تاریخ ها  اینطوری نمایش داده میشه مثلا میزنه 13 اسفند سال 1399 خب این یکم تا ذهن بخواد بهش نزدیک بشه و پست یا مطلب انتشار داده شده یا سفارشی که تو سایت ثبت شده رو پیدا کنه برای چه تاریخی بود و تصور کنه یکم سخت میشه و زمان میگیره .

برنامه نویس های تاریخ ها برای این بخش که من برای لاراول و وردپرسش رو پیدا کردم  ، توابعی در نظر گرفتن.

در لاراول به صورت پیش فرض ما برای تاریخ ها کلاس Carbon رو داریم : حالا برای استفاده تو blade فقط کافیه از فانکشن diffForHumans به شکل زیر استفاده کنیم :

{{ \Carbon\Carbon::createFromTimeStamp(strtotime($order->created_at))->diffForHumans()}}

خب در اینصورت زمان به شکل های زیر نمایش داده میشه :

چند ثانیه قبل –  یک هفته پیش – یک ماه پیش – …..

همین حالت رو تو وردپرس هم داریم  :

$time_since_posted = human_time_diff( get_the_modified_time( ‘U’ ), current_time( ‘timestamp’ ) ) . ‘ پیش’;

داخل این تابع human_time_diff وردپرس دوتا تابع دیگه استفاده شده : تابع get_the_modified_time که تاریخ درج شده (یا به روزرسانی شده ) مطلب رو میگیره و همچنین تابع current_time زمان آخرین لحظه که بعد از ارسال برای تابع اصلی خروجی میشه دقیقه مثل بالا (یک هفته پیش یا …).

 

 

 

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

از آخرین اخبار و تخفیف های ما زودتر از هم باخبر شوید..

مطالب مرتبط